Błyskawiczne ciasteczka | bezglutenowe | bez jajek

W sobotę wymyśliłam sobie, że spróbuję zmierzyć się z wegańską bezą. Do przygotowania takiej bezy potrzebna jest woda z puszki po cieciorce. No ok, a co mam zrobić z cieciorką? Szukałam inspiracji na jakąś sałatkę, a znalazłam na ...

Ciasteczka.

Już wiedziałam, że cieciorka może być świetną podstawą w przepisie na ciacho lub czekoladowy krem. Tym razem testowałam kolejne wydanie słodkości z cieciorki. Ciasteczka okazały się mięciutkie, delikatne a ich smak - lekko orzechowej słodyczy - spełniał nie tylko moje oczekiwania. Specjalnie dla Małej Mi kilka sztuk zostawiłam bez czekoladowej posypki.

Nie wiesz jak przemycić strączki w diecie swojej lub/i dziecka? Musisz koniecznie spróbować tych ciasteczek. Zapraszam.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot. JD

Ciasteczka
16 sztuk

Składniki:
300g ugotowanej ciecierzycy (1 puszka)
70g syropu daktylowego
120g masła orzechowego lub słonecznikowego
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli (opcjonalnie)
pokruszona gorzka czekolada (opcjonalnie)

Przygotowanie:
1. Wszystkie składniki wrzucić do kielicha blendera i zmiksować na jednolitą masę. Z pomocą łyżki formować ciacha i rozkładać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym do 180 stopni Celsjusza piekarniku przez 10-15 minut.

Dla właścicieli Thermomix'a:
1. Wszystkie składniki wrzucić do kielicha blendera i zmiksować 30s/obr.6. Otworzyć kielich i zsunąć masę ze ścianek przy pomocy kopystki, następnie uruchomić program 30s./obr.8. Ciacha formować za pomocą łyżki, rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym do 180 stopni Celsjusza piekarniku przez 10-15 minut.


Smacznego.

Uwagi:
1. Przepis wypatrzony na blogu ervegan.com. Bardzo go lubię.
2. Jeśli użyjesz masła słonecznikowego, ciacha mogą jeść dzieci po 6mc życia.

Komentarze