Buraczkowe lane kluseczki | wegańskie | BLW

Kupiłam buraki, upiekłam jak zawsze w piekarniku po czym ostudzone odłożyłam do lodówki by poczekały na swój czas i dobry pomysł. Nie martwcie się. Nie czekały długo. Pomysł przyszedł niespodziewanie szybko, gdy dostałam weny na kluski. Oszalałam na punkcie jaglanych bezglutenowych knedli (o nich jeszcze napiszę w osobnym poście) czy właśnie buraczkowych lanych kluseczek.

Buraczki są zdrowe i smaczne, ale nie każde dziecko je lubi. Kluseczki są słodkie, delikatne i gładkie. Mała Mi je polubiła, a to dla mnie priorytet.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]

fot.JD



Buraczkowe lane kluseczki

Składniki:
500 g upieczonych buraków
300 ml mąki ziemniaczanej (1 i 1/3 szklanki)
60 ml zmielonych w młynku ziaren chia (4 łyżki)

Przygotowanie:
1. Buraki zblendować na gładkie puree. Dodać mąkę ziemniaczaną i zmielone chia i dokładnie wymieszać. Gładką i jednolitą masę odstawić na 10 minut.
2. Ciasto kładziemy na gotującą się wodę widelcem lub łyżką, gotować przez minutę lub dwie od wypłynięcia. Wyłowić na talerz, polać olejem, podawać z sosem lup przyprawami.


Uwaga:
Przepis pochodzi od Olgi Smile. Powyższy przepis świetnie się sprawdził także z ugotowanymi batatami, a planuję z marchewki, pietruszki, selera ... generalnie - korzenie rulez:)

Komentarze