Cieciorella | słodka | wegańska pasta

Cieciorella. To czekoladowe cudo znalazłam na blogu gościa po dietetyce. Zainteresował mnie swoimi wpisami, a sam przepis na cieciorellę wydał mi się intrygujący. Nie brzmiał jednak tak pysznie jak się okazało w samej istocie.
Spróbowałam i wiem, że warto polecać.
Smacznego.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot.JD

Cieciorella
2 słoczki 350ml

Składniki:
2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
szklanka nerkowców lub słonecznika
5 łyżek kakao*
1 spora szklanka daktyli (150g)
mleko roślinne**
*lub karob 
**u nas owsiane i kokosowe, około 5 łyżek gdy masa ma być bardzo gęsta

Postępowanie:
1. Nerkowce lub słonecznik namoczyć na noc.
2. Następnego dnia daktyle zalać wrzątkiem i odstawić na 15min. Wszystkie składniki rzucić do naczynia blendera i rozdrobnić na gładką masę.

Dla właścicieli Thermomix'a:
1. Namoczone nerkowce lub słonecznik i pozostałe składniki zmiksować przy pomocy łopatki 2min30s/obr.10. (ja po tym czasie weryfikuję czy pasta jest wystarczająco gładka, jeśli nie to włączam na tyle czasu by uzyskać zadowalający efekt)

Smacznego.

Uwaga:
1. ervegan.com to źródło pomysłu na pastę.

Komentarze