Pełnoziarniste lane kluski | wegańskie | BLW

Nie zawsze w zasobach spiżarni mam makaron do rosołu z jaj przepiórczych. A co robię gdy nie znajduję ich w przepastnych szafkach? Lane kluseczki.

Podawać je możemy do każdej zupy. Wspaniale smakują z rosołem, a nawet jako podstawa obiadu - same z dodatkiem sosu. Na słodko i na wytrawnie.

U nas w rosole z królika. Użyłam przepisu na idealny rosół z kurczaka, podmieniłam jedynie gatunek mięsa.

Zapraszam.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]

fot.JD

Pełnoziarniste lane kluski

Składniki:
100 ml mąki pełnoziarnistej
łyżka mąki z ciecierzycy
zimna woda

Przygotowanie:
1. Zagotować wodę w garnku.
2. Wymieszać mąki i dodawać wody ciągle mieszając. Ciasto powinno być gęste żeby kluseczki się nie rozpadały.

Moje ciasto wyglądało tak:

3. Ciasto kładziemy łyżeczką lub widelcem na gotującej się wodzie. Gotować 3-4 minut. Podawać jako dodatek do zupy lub podstawa obiadu z sosem.


Komentarze