Pomarańczowe muffiny | bezglutenowe | wegańskie | zdrowe słodycze

Moje dziecko wyjadało surowe ciasto wprost z naczynia miksującego. Mała Mi była brudna absolutnie wszędzie. Pomimo zwiększonej ilości pracy przy pieczeniu ciasta w towarzystwie Malucha uwielbiam te nasze wspólne prace! Mała Mi jest wtedy całkowicie dorosła. Daj, Mamusiu, ja to zrobię. To zdanie słyszę dość często i bardzo mnie cieszy. Samodzielność mojego jeszcze bardziej.

Zapraszamy na bezglutenowego muffinki w wersji wegańskiej.
Przepis pochodzi od Szefa Juliana Picamil z Saveurs Dartmouth U.K.
W mojej wersji podmieniłam jajka na "glutka" z siemienia lnianego. Jest cięższy, dlatego wybrałam foremki na muffinki,

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot. JD



Pomarańczowe muffiny

Składniki:
1 całkiem duża ekologiczna pomarańcza
100 g zmielonego ksylitolu
150 g zmielonych migdałów
1 płaska łyżeczka cynamonu*
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
6 łyżek zmielonego siemienia lnianego
12 łyżek gorącej wody
*lub imbiru

Przygotowanie:
1. Zmielone siemię lniane zalać gorącą wodą i odstawić do ostygnięcia.
2. Umytą pomarańczę włożyć do gotujące się wody i gotować około 2h (do miękkości). Ostudzić.
3. Nagrzać piekarnik do 170 stopni Celsjusza.
4. Ugotowaną i miękką pomarańczę porwać na kawałki i oczyścić z pestek i zgrubień na dwóch biegunach. Tak przygotowaną wrzucić do naczynia miksującego, dodać zmielony ksylitol i zmiksować na gładką masę. Dodać zmielone migdały, cynamon, proszek do pieczenia i przygotowane wcześniej siemię lniane. Wszystko miksować do uzyskania puszystej masy.
5. Ciasto porozkładać do nasmarowanych tłuszczem foremek (u nas muffinerka 12 sztuk).
6. Piec około 25 minut, do suchego patyczka.

Smacznego!!


Poniżej oryginalny przepis na ciasto pomarańczowe wg szefa Juliana. Ja piekąc to ciasto zmniejszyłam ilość słodu, bo dla mnie jest nieco za słodkie. Mega pyszne i najlepsze!!!

Ciasto pomarańczowe
(forma 24cm)

Składniki:
2 duże ekologiczne pomarańcze
300 g zmielonego ksylitolu
300 g zmielonych migdałów
1 płaska łyżeczka cynamonu*
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
7 jajek
*lub imbiru

Przygotowanie:
1. Umyte pomarańcze włożyć do gotujące się wody i gotować około 2h (do miękkości). Ostudzić.
2. Nagrzać piekarnik do 170 stopni Celsjusza.
3. Ugotowaną i miękką pomarańczę porwać na kawałki i oczyścić z pestek i zgrubień na dwóch biegunach. Tak przygotowaną wrzucić do naczynia miksującego, dodać zmielony ksylitol i zmiksować na gładką masę. Dodać zmielone migdały, cynamon, proszek do pieczenia i jajka. Wszystko miksować do uzyskania puszystej masy.
4. Ciasto wylać do nasmarowanej tłuszczem foremy.
5. Piec do suchego patyczka.


Smacznego!!


Komentarze

  1. 7 jaj - bez jaj, Aska..haha..
    Czy moge zastapic ksylitol zmielonymi daktylami?
    (Gosia B pyta)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje muffiny nie maja jaj :P Oryginał ma. Z daktylami bedzie ok, ale bardziej zbite. To wg przepisu jest nieco podniesione:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz