Jaglane kluski śląskie | wegańskie | obiad

Dziś jakoś dziwnie wcześniej wróciłam z pracy. W pokoju Małej Mi pojawi się nowy mebel, zamawiany specjalnie dla niej. Wszystko na wymiar, wszystko dla szczęścia tego małego berbecia, który rozmawia już z nami z pełną powagą opowiadając o swoich uczuciach. Nie mamo, dziś nie jestem haha, dziś mam smutek. Albo odpowiednio: Mamusiu, dziś jestem wesoła, że haha. Nie ma smutku. Każdego dnia mamy swoje nowe małe radości i smuteczki. Mała Mi uczy się a my razem z nią. Jest wspaniałym pomocnikiem w kuchni, dlatego poprosiłam Męża o taki o to gadżet do kuchni: krzesełko dla małego pomocnika. Ostatnio z pewną dozą nieśmiałości zgłosiła się do robienia kluseczek na obiad. Mój Mąż i ja uwielbiamy kluski śląskie, ale postanowiłam wypróbować ich jaglaną wersję. Smakoterapia określa je mianem "heretyckich". Same kluseczki są idealnym zastępstwem dla klusek śląskich. Idealnie elastyczne, delikatne w smaku, odpowiednio gładkie, krótko mówiąc pyszne.

Ja podchodziłam do nich z małymi wątpliwościami, ale sprawdziłam i mogę obiecać, że te kluseczki Was nie zawiodą.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot.JD

Koślawe dziurki wyprodukowała Mała Mi :)



Jaglane kluski śląskie

Składniki:
300g ugotowanej kaszy jaglanej
około 90g skrobi*
opcjonalnie: szczypta soli himalajskiej
*ziemniaczanej, z tapioki, kuzu


Wykonanie:
1. Kaszę jaglaną zblendować na gładko. Dodać skrobi (i soli jeśli używasz) i dokładnie wymieszać.
2. Nawilżyć dłonie a następnie odrywać po kawałeczku ciasta i ulepić kluseczki. Nie zapomnij odcisnąć palcem dziurkę. Młodszy pomocnik zrobi świetne dziurki, ale możesz je wykonać sam:)
3. Tak przygotowane kluseczki wrzucać na wrzątek i delikatnie zamieszać, żeby nie przywarły do dna garnka. Gotować od 3-5 minut od wypłynięcia klusek na powierzchnię.

Przygotowanie dla właścicieli Thermomix'a:
1. Wrzucić wszystkie składniki do kielicha blendera i ustawić program: 1min 30sek/obr.7. Następnie zebrać ciasto kopystką ze ścianek i powtórzyć mieszanie, wystarczy 30 sek/obr.7. Jeśli masa nie jest gładka to powtórz mieszanie do skutku.
2. Nawilżyć dłonie a następnie odrywać po kawałeczku ciasta i ulepić kluseczki. Nie zapomnij odcisnąć palcem dziurkę. Młodszy pomocnik zrobi świetne dziurki, ale możesz je wykonać sam:)
3. Tak przygotowane kluseczki wrzucać na wrzątek i delikatnie zamieszać, żeby nie przywarły do dna garnka. Gotować od 3-5 minut od wypłynięcia klusek na powierzchnię.



Komentarze