Sos kurkowo-śmietanowy | wegański | obiad

Dawno mnie tu nie było. Wynika to z charakteru mojej pracy. Zaniedbałam nieco wszystkie inne obszary swojego życia. Starałam się jedynie by Mała Mi nie odczuła, że coś jest nie w porządku. Mąż jako mój własny supermen pomógł mi bezboleśnie przejść ten czas. Każdej kobiecie życzę kogoś takiego.
Jakiś czas temu na Instagramie pokazałam Wam sos, który (uwierzcie mi na słowo) był przepyszny. Obiecałam wtedy przepis. Dlatego nadrabiam zaraz gdy tylko mogę sobie na to pozwolić.

Zapraszam do wypróbowania.

fot.JD


Sos kurkowo-śmietanowy
wegański

Składniki:
400g kurek* 
4 garści umytego szpinaku
1 mała cebulka 
2 ząbki czosnku
olej roślinny do smażenia
przyprawy: świeżo mielony czarny pieprz, sól himalajska
*w tym przepisie dobrze sprawdzą się pieczarki lub inne jadalne grzyby leśne

śmietanka wegańska:
200 g nerkowców**
sok z połowy cytryny
letnia woda
sól himalajska
**w tej roli uwielbiam też słonecznik

Przygotowanie:
1. Śmietanka wegańska: Nerkowce moczyć przez noc lub zalać wrzątkiem i zostawić na 30 minut do namoczenia. Po upływie czasu, przepłukane orzechy włożyć do naczynia blendera, dodać sok z cytryny, szczyptę soli, a następnie całość zalać do 3/4 wysokości wodą i zmiksować na gładką masę. Gdy uzyskamy krem dodawać stopniowo wody do uzyskania gęstej lecz płynnej masy śmietanowej. Doprawić do smaku (solą i sokiem z cytryny). Przełożyć do słoika i przechowywać w lodówce.

2. Sos: Cebulę pokroić w kostkę. Rozgrzać olej i zeszklić na nim cebulę, a następnie dodać poszatkowany czosnek (często ścieram na tarce z drobnym oczkiem) oraz oczyszczone kurki. Gdy kurki się zarumienią dodać umyty szpinak, a gdy ten straci objętość dodać śmietanki (ilość zależy od naszych upodobań). Dusić około 3-4 minut. Jeśli jest taka konieczność tzn. sos mocno zgęstniał to dodać jeszcze śmietanki lub podlać wodą oraz doprawić do smaku świeżo mielonym czarnym pieprzem i solą himalajską.

Podawać z makaronem razowym.

Uwagi:
1. Przepis to zweganizowana wersja sosu od mojej Babci.



Komentarze