Najnowsze posty

Muffiny jajeczne | śniadanie | lunchbox

By 18:07 , , ,

Od jakiegoś czasu pracuję nad tym by w szybki sposób przygotowywać jadłospis na cały tydzień. Moim celem jest by jak najmniej resztek wyrzucać. Naczytałam się o marnowaniu pożywienia i przyznaję, że przeraża mnie lekkość z jaką podchodzimy do pożywienia. Zawsze szanowałam pokarm, ale do świętych się nie zaliczam. Zdarzało mi się wyrzucać resztki, w mojej opinii zbyt duże. Ideałem byłoby stworzenie takiego systemu, dzięki któremu składniki do kolejnego dania zakładałyby zużycie resztek z poprzedniego.

Jednym z takich dań są jajeczne babeczki. W wielkim skrócie wrzucam resztki z niedzielnego obiadu do foremki na muffiny, dodaje składnik dla zmiany smaku lub urozmaicenia np. kawałki suszonego pomidora z zalewy lub szpinak zasmażony z czosnkiem i cebulką, zalewam roztrzepanym doprawionym solą, pieprzem i świeżym tymiankiem jajkiem. Potem już tylko ser i zapiekanie. Brzmi banalnie? Jest banalne.

Takie jajeczne muffiny rewelacyjnie sprawdzą się na poniedziałkowe ciepłe śniadanie. Ciekawe, smaczne i pożywne.

Zapraszam do skosztowania.




fot.JD





Muffiny jajeczne
(12 sztuk)

Składniki:
dowolne warzywa: pomidor, papryka, cukinia, kapary, szczypior, ugotowane kawałki brokuła/kalafiora/fasolka szparagowa, kawałki suszonego pomidora, liście szpinaku baby, cebula, ...

dowolne mięsa: kawałeczki dowolnej wędliny pokrojonej w drobne kawałki lub drobno pokrojone kawałki mięsa jakie zostaną z obiadu (nawet schabowego)*

dwa ząbki czosnku
6 jajek kurzych lub 12 jajek przepiórczych**
ser mozzarella/żółty/kozi/feta/buffalo mozzarella*
łyżka oleju do smażenia
zioła: tymianek
przyprawy: pieprz, szczypta soli himalajskiej***
*dodatek opcjonalny
**jeśli nie możesz kurzych polecam przepiórcze.

Wykonanie:
1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni Celsjusza. Przygotować foremki na muffiny. Warzywa pokroić na mniejsze kawałki: paseczki, kosteczki, różyczki, zetrzeć na tarce z grubym oczkiem. Poukładać sprawiedliwie do foremek.
2. W misce roztrzepać jajka z dodatkiem przypraw, świeżych ziół jakie lubisz i startego na tarce czosnku. Tak przygotowanymi jajkami zalać warzywa, a na wierzchu poukładać kawałki sera.
3. Piec około 15 minut.

Smacznego!





Skosztuj

0 komentarze