Walentynkowy kisiel | BLW

Walentynkowy poranek mogłam poleniuchować. Mąż i Mała Mi urzędowali w salonie. Lewitując między snem a jawą słyszałam piski radości i rozmowy moich ukochanych. Gdy w końcu wykopałam się z pieleszy i dołączyłam do nich dostałam przepiękny walentynkowy prezent. Nie spodziewałam się takiej romantycznej niespodzianki od 1.5 rocznej dziewczynki i jej Taty. Postanowiłam się odwdzięczyć.


fot.JD

Okazało się, że dobrze znam gusta swoich Lubych. Przygotowanie deseru zajęło mi chwilę, ustawienie ich do zdjęcia drugą. Mała Mi zainteresowana tym, co robię nie doczekała do końca bardzo króciutkiej sesji zdjęciowej deseru, a jej tatuś co jakiś czas pytał czy już kończę. Szybko cyknęłam foty moim telefonem i zabraliśmy się do jedzenia.

Wg mojej babci kisiel to fantastyczny sposób na bolące gardło, łagodzi podrażnienia. Jest jednym z głównych domowych sposobów wspierających nas podczas leczenia. Jeszcze lepszy efekt leczniczy daje przygotowanie kisielu z owoców malin.
Bardzo rzadko dosładzam kisiel. W walentynkowym kisielu nie użyłam cukru, bo jabłka i mango są wystarczająco słodkie. W przypadku kwaśnych owoców czasem dosładzam łyżeczką lub dwiema syropu daktylowego. Jeśli zależy mi, żeby w ogóle nie dosładzać mieszam owoce kwaśne ze słodkimi - najczęściej wybieram słodkie jabłko.
Jednym z przepysznych wariantów kisielu jest ten z jabłka i cynamonu. Ta wersja jest najlepsza gdy męczą Was dolegliwości żołądkowe. Gdy męczą nas rotawirusy, zwykle jemy gotowane jabłka lub właśnie kisiel z jabłka z cynamonem.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot.JD

Walentynkowy kisiel 
(3 średnie lub 2 spore porcje)

Składniki:
1 jabłko
50-100 g mango
290 ml zimnej wody
20 g mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:
1. Mąkę ziemniaczaną połączyć z 40 ml zimnej wody, dokładnie wymieszać.
2. Jabłko i mango obrać i zetrzeć na tarce z grubym oczkiem lub pokroić na dość drobne kawałki, zalać pozostałą wodą i zagotować. Następnie dodać mieszankę mąki ziemniaczanej i wody ciągle mieszając.

Dla właścicieli Thermomix'a:
1. Na pokrywie naczynia postawić MT i odważyć mąkę ziemniaczaną i 40 ml zimnej wody, dokładnie wymieszać, odstawić.
2. Obrane kawałki jabłka i mango wrzucić do kielicha Thermomix'a, program 10s/obr.6. Zsunąć owoce ze ścianek naczynia przy pomocy kopystki. Dolać pozostałą wodę, włączyć program 7 min/100 stopni Celsjusza/obr.2. Ugotowane owoce można dodatkowo zmiksować, 10s/obr.8.
3. Następnie włączyć program 2 minuty/100 stopni Celsjusza/obr.2. W tym czasie przez otwór w pokrywie wlać mieszankę mąki ziemniaczanej z wodą do naczynia.

Podawać w pucharkach. Ja lubię jeszcze ciepły.
Smacznego.

Uwaga:
1. Przepis na kisiel zna chyba każdy. Tak robiła moja babcia, moja mama a teraz tak robię ja. Przepis na Thermomix zaczerpnięty z książki Radość gotowania.

Komentarze