Pasztet z grochu z paloną cebulą i musztardową glazurą | wegański

Nie jestem fanką pasztetów.
Za czasów studenckich żywiłam się głównie nimi. Moja przyjaciółka Lady Pasztet dbała bym miała ich pod dostatkiem (tych mięsnych). Wtedy je bardzo lubiłam, ale chyba mi się przejadły. Dlatego gdy moja Marta z Pracowni Rozwoju i Terapii poleciła mi pasztet z grochu z paloną cebulą i musztardową glazurą z bloga sojaturobię, nie podeszłam do przepisu z entuzjazmem. Sposób w jaki Marta opisywała smak zadziałał jednak na wyobraźnię. Do tego stopnia, że przepis zapisałam. Przeleżał jednak ponad rok zanim doczekał się jakiejkolwiek uwagi z mojej strony.

Zrobiłam go i przyznam, że jest pyszny. Wszystko wyszło jak trzeba. Smak i konsystencja.
Gratuluję Asi, autorce bloga sojaturobię.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot.JD

Pasztet z grochu z paloną cebulą i musztardową glazurą
(keksówka 30cm lub dwie mniejsze 23cm)

Składniki:
2 szklanki łuskanego grochu
2 średnie marchewki
3/4 szklanki kaszy jaglanej
1/4 szklanki oleju + 4 łyżki
łyżka wędzonej papryki
czubata łyżeczka zmielonej kolendry
2 czubate łyżeczki majeranku
4 małe cebule
4 ząbki czosnku
8 czubatych łyżeczek musztardy francuskiej
dla dorosłych: niepełna płaska łyżka soli himalajskiej

Przygotowanie:
1. Groch moczyć przez noc. Następnego dnia wypłukać na sitku, przełożyć do garnka o grubym dnie, zalać pięcioma szklankami wody, zagotować. Zebrać szum, zmniejszyć płomień na mały i gotować przez 20 minut pod uchyloną pokrywką. 
2. Po tym czasie obrać i pokroić na ćwiartki cebule. Przypalić z każdej strony na suchej patelni. Wrzucić do garnka. Na tej samej patelni podgrzać 1/4 szklanki oleju, dodać wędzoną paprykę i kolendrę, podgrzać mieszając przez niepełną minutę. Przelać powoli do garnka. Marchewkę zetrzeć na grubych oczkach tarki, dodać do garnka. Kaszę jaglaną przelać na drobnym sitku wrzątkiem, dodać do garnka. Całość gotować 10 minut. 
3. Po tym czasie konsystencja jest jeszcze bardzo luźna, należy zakryć pokrywką i odstawić na kilkanaście minut. U mnie stała godzinę. 
4. Następnie, dodać 4 łyżki oleju, majeranek, czosnek, zmiksować. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni Celsjusza. Masę przełożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika na 20 minut.  Po tym czasie rozsmarować po całej powierzchni musztardę i piec jeszcze 20 - 25 minut. 
Pasztet wystudzić. Dopiero zimny można wyjąć z formy i kroić.

Smacznego.

Komentarze