Waniliowe mleko migdałowe | mleko roślinne

Dla kawosza takiego jak ja zalecenie lekarza aby wyeliminować mleko krowie i jego produkty z diety brzmiało trochę jak wyrok. Myślałam wtedy: Mleka do kawy i sernika nic mi nie zastąpi. Jak wypełnię tak wielką lukę w moim jadłospisie. Ale zaraz, należę do tych twardych. Wyrok czy wyzwanie? Dla mnie zdecydowanie wyzwanie. Miejsce sernika zajęły nerniki i jagielniki. Inaczej stało się z dodatkiem do kawy. Trudno było mi się przekonać i nie znalazłam dobrego odpowiednika. Stało się jednak coś innego. Przywykłam do roślinnych zabielaczy. Dziś z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że smaczne są kawy z mlekiem owsianym, orkiszowo-migdałowym, migdałowym. To moje ulubione. Dziś chciałam zaprezentować przepis na mleko migdałowe. Idealne do kawy lub jako zastępnik mleka krowiego w przepisach.

Smacznego.


Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]

fot.JD



Waniliowe mleko migdałowe

Składniki:
100 g migdałów bez skórki (suche)
10 g ksylitolu*
1000 g wody, przegotowanej, ciepłej
1 laska wanilii, tylko ziarenka
*lub innego słodziwa: syrop daktylowy, z agawy lub klonowy, erytrol, itd.

Przygotowanie:
1. Migdały zamoczyć na noc. Następnego dnia migdały, ksylitol i ziarenka wanilii rozdrobnić blenderem. Dodać 300g wody i miksować do uzyskania gładkiego gęstego płynu. Dodać pozostałą wodę i miksować dalej. Gładki płyn przecedzić przez gazę. Płyn który przecedzimy możemy uznać za gotowe mleko, a śrut pozostały na gazie można użyć do przygotowania np. ciasteczek.


Dla właścicieli Thermomix'a:
1. Do naczynia miksującego włożyć migdały, ksylitol i ziarenka wanilii, rozdrobnić 6 s/obr. 10.
2. Dodać 300 g przegotowanej wody, zmiksować 1 min/obr. 10. 3. Dodać 700 g pozostałej wody, zmiksować 30 s/obr. 9.
3. Mleko można zapasteryzować, należy wtedy po dolaniu wody w punkcie 2 całość podgrzać 2 min/100°C/obr. 2, a następnie zmiksować 30 s/obr. 5, stopniowo zwiększając do obr. 8. Przelać do wyparzonych, szczelnie zamykanych słoiczków, postawić do góry dnem na 10 minut.
Jeśli wolimy bardziej gładką konsystencję, mleko można przecedzić przez gazę.

Smacznego.



Komentarze