Wigilijny śledź bez śledzia? | wegańskie

Chociaż lubię śledzie, nie jestem ich wielką fanką. W ciąży i gdy zaczynałam swoją mleczną drogę nie jadłam ich wcale. Wolałam inaczej urozmaicić sobie jadłospis. Dziś chciałam zaproponować boczniaki przygotowane zamiast śledzi w sosie od Trufli. Czasem przygotowuję same boczniaki przełożone sosem, czasem daję warstwę sosu, boczniaków, śledzia, a innym razem same śledzie w tym sosie. Jedno jest pewne. Każdy z zestawów jest pyszny.


fot. JD



Korzenne boczniaki wigilijne 

Składniki:
1/2 kg boczniaków
2 łyżki ksylitolu
1/4 szklanki oleju
4 łyżki octu winnego (bialego)
4 łyżki koncentratu pomidorowego
3 średnie cebule
garść drobnych rodzynek (opcjonalne)
1-2 liście laurowe
3-4 ziarnka ziela angielskiego
kurkuma, sol, imbir w proszku
odrobina jasnej gorczycy

Przygotowanie:
1. Boczniaki, umyć, oczyścić z końcówek i pokroić w paseczki. Następnie poddusić je na łyżce oleju do miękkości.
2. Cebulę oczyszczoną i pokrojoną w piórka zeszklić na oleju, a następnie dodać ksylitol (lub cukier). Cały czas mieszając dodać liść laurowy i ziele angielskie. Dusić minutę. Dodać sól, koncentrat i ocet, kurkumę, rodzynki, szczyptę imbiru i gorczycę. Dusić 3-4 minuty, mieszając od czasu do czasu. Cebula powinna być miękka.
3. Ostudzone boczniaki i równie zimny sos układać warstwami w słoiku. Ostatnią wierzchnia warstwą powinien być sos. Szczelnie zamknięty słoik przechowujemy w lodówce przez 3 dni. Po tym czasie są gotowe.

Smacznego.



Komentarze