Syrop daktylowy | przepis podstawowy

Koniec miesiąca i w szafce obserwuję braki a mam wielką ochotę na ciasteczka. Nie używamy cukru od ponad roku. Ciasteczka dosładzam daktylami, ksylitolem, bananami .. jest masa pomysłów na to by posmakować słodyczy. Dziś wyszperałam kilka daktyli i przygotowałam domowy syrop daktylowy do słodzenia moich wypieków. Przygotowany w taki sposób ma krótką trwałość, ale za to moc witamin, które są w daktylach, pozostaje z nami. Gdy śnieg za oknem prószy zapraszam do kuchni.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]

fot.JD


Syrop daktylowy


Składniki:
miarka suszonych daktyli
miarka przegotowanej wody

Przygotowanie:
1. Daktyle namoczyć w przegotowanej wodzie na noc. Następnego dnia zmiksować na gładką masę dodając stopniowo wodę od moczenia daktyli, do uzyskania upragnionej konsystencji.
Przechowywać w lodówce 1-2 dni.
Rewelacyjny jako słód do deserów, śniadań, wypieków itd.

Uwaga:
1. Pomysł pochodzi z bloga matki Smakoterapii.
2. W ten szarobury dzień lubię gdy Smakoterapia śpiewa. Posłuchajcie tego ciepłego kawałka. Dziś mam poranek pod tytułem: gotujemy ze Smakoterapią - Iwoną Zasuwą.

Komentarze