Mus czekoladowy | bez jaj | bezglutenowy | BLW

O świcie moja kochana córeczka usiadła na łóżku i zawołała z pełną energią i radością w głosie "mama, tata". Dziś jest mój dyżur, dziś ja wstaję o poranku do zabawy z Małą Mi. W niedzielę zwykle ja śpię. Taki uczciwy układ między rodzicami. Mała Mi od rana jest pełna energii, a ja potrzebowałam kawy aby się dobudzić. Piłam tą kawę, układałyśmy puzzle (puzzle dla dzieci 12mc+) a w głowie mej rodził się pomysł na słodycz. O jaką wielką ochotę mam na słodycze. MałaMi zaczyna szaleć. Tata śpi, a ja myślę o lekkim, czekoladowym musie. Angażuję moje dziecko, które zwykle w kuchni nieco się skupia na kolejnych zadaniach i szykujemy smakołyki.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]


fot.JD


Mus czekoladowy
2 porcje

Składniki:
2 dojrzałe awokado
1 dojrzały banan
3 łyżki kakao*
2 łyżki syropu daktylowego**

*dla alergików: karob
**lub innego słodziwa

Przygotowanie:
Awokado i banana obrać, Wszystkie składniki dokładnie rozdrobnić blenderem lub widelcem na gładką masę. Podawać schłodzone z owocami, pokruszoną czekoladą, posypane cynamonem, z kleksem z dżemu. Co kto woli:)
W Thermomix program 30s-1min/obr.8.

Smacznego.

Komentarze