Flaczki z boczniaków | wegańskie

Wczoraj miałam wielką ochotę na pyszne i rozgrzewające flaczki z boczniaków. Przyznam, że flaczków w wersji dla mięsożerców nie jadam. Wegańskie natomiast uwielbiam. Sprawdziłam czy Małej Mi mogę podać takie grzyby, czy mam składniki w spiżarce i zabrałam się do gotowania.

Mała Mi zjadła całą miseczkę zupy, co było dla mnie niemałym aczkolwiek pozytywnym zaskoczeniem.

Zapraszam do spróbowania.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]

fot. JD

Flaczki z boczniaków

Składniki:
1 duża marchewka
1 pietruszka
1/4 selera
1 porcja boczniaków (250 gram)
3 szklanki (750ml) bulionu warzywnego
przyprawy: 3 ziarenka ziele angielskie, 2 liście laurowe, 4 ziarenka czarnego pieprzu, 1cm korzenia imbiru, szczypta gałki muszkatołowa, 1 łyżeczka majeranku, 1 łyżeczka suszonego lubczyku, 1 łyżeczka słodkiej papryki,
olej
opcjonalnie:
Zasmażka: 1,5 łyżki mąki, 1 łyżka oleju
sól himalajska

Przygotowanie:
1. Oczyszczone warzywa i korzeń z imbiru zetrzeć na tarce i dusić w garnku o grubym dnie na oleju i wodzie ok. 15-20 min.
2. Boczniaki wymyć, pokroić w paski. Następnie wraz z bulionem, liśćmi laurowymi, zielem angielskim i pieprzem dodać do duszonych warzyw i gotować ok. 20 min.
3. Po tym czasie dodać gałkę muszkatołową, majeranek, lubczyk, słodką paprykę (można dolać trochę wody) i gotować jeszcze 5 min.
Opcjonalnie jeśli lubisz zupy zaciągnięte (zagęszczone) zamiast kroku 3: zrobić zasmażkę,dodać gałkę muszkatołową, majeranek, lubczyk i słodką paprykę, dodać do zupy i gotować jeszcze ok. 5-10min.

Jak zrobić klasyczną zasmażkę?
Podgrzać olej i wsypać do niej mąkę. Energicznie mieszać. W momencie połączenia mąki z tłuszczem i uzyskania lekko zrumienionego koloru, zasmażka jest gotowa.

Dla właścicieli Thermomix'a:
1. Korzeń z imbiru obrać i włożyć w kawałkach do naczynia. Uruchomić program 10s/obr.6. Otworzyć naczynie i zgarnąć imbir ze ścianek za pomocą kopystki. Dorzucić oczyszczone warzywa i uruchomić program: 5sek/obr.6. Następnie dodać 15g oleju i 30g wody, uruchomić program 15min/100stopni Celsjusza/obr.1.
2. Boczniaki wymyć, pokroić w paski. Następnie wraz z bulionem, liśćmi laurowymi, zielem angielskim i pieprzem dodać do duszonych warzyw i gotować 20min/100stopni Celsjusza/obr.wsteczne 2. Pod koniec gotowania dodać gałkę muszkatołową, majeranek, lubczyk, słodką paprykę.

Gdy będzie jadło z nami dziecko, posolić na talerzu, jeśli posolić do smaku w garnku:)
Podawać ciepłą.

Uwaga:
1. Wegańskie flaczki to danie, które robię od lat, ale szczerze mówiąc nie pamiętam gdzie znalazłam pomysł na to by zastąpić mięso boczniakami. Wydaje mi się, że w prasie kobiecej:)
Edycja:
2. Chyba zsynchronizowałam się z Martą Dymek. U niej wczoraj też flaczki (info z FB) :)

Komentarze