Iskiate = Chia Fresca

O nasionach chia pierwszy raz usłyszałam od koleżanki z pracy. Chwaliła je, ale wtedy jakoś nie dowierzałam w mnogość zastosowań. Z ciekawości poczytałam i znalazłam przepis na Chia Fresca (inna nazwa to iskiate), napój popularny w Ameryce Środkowej. Lekki, orzeźwiający, pyszny. Nasiona nie nadają smaku, ale mają fantastyczną cechę: sprawiają, że płyny stają się galaretowate. Niepozorna właściwość sprawia, że chia są coraz popularniejsze. Nie bez znaczenia jest ich dobroczynny wpływ na ludzki organizm. Ilość witamin i minerałów, którymi obdarzają swojego pochłaniacza, jest imponująca.
Dziś na upał zaserwowałam nam cytrynowy, pysznie wychładzający napój. Zapraszam na pożywny i orzeźwiający Chia Fresca w upalne popołudnie. Tym bardziej, że przygotowanie go jest bajecznie proste. Jeśli spróbujesz, nie pożałujesz.


fot. JD


Chia Fresca (Iskiate)
300ml wody
sok z połowy cytryny*
25g syropu z agawy (2 łyżki) **
30g nasion chia (3 łyżki)
*lub limonki
**lub syrop daktylowy, miód lub inne słodziwo

Wszystkie składniki wrzucić do słoika. Słoik zamknąć, wstrząsnąć by składniki się dokładnie wymieszały i wstawić do lodówki na 15 minut. Przed podaniem wstrząsnąć i wlać do szklaneczek. Voila.

Smacznego.

Uwaga:
1. Chia może zastąpić jajko: 1,5 łyżki zmielonych nasion chia wymieszane z 3 łyżkami wody należy pozostawić na około 15 minut. Powstanie galaretowata substancja, która rewelacyjnie sprawdza się w roli jajka w różnego rodzaju wypiekach.



Komentarze