Czekoladowe pralinki z daktyli (raw) | zdrowe słodycze

Moje największe grzechy w kategorii jedzenie to słodycze. Czasem wydaje mi się, że nie potrafię przeżyć dnia bez cukru. Znając swoje słabości staram się szukać cukrów nieco zdrowszych niż biały kryształ. Poniżej przepis na pralinki, które są dość znane i lubiane. Polecam rodzicom szukającym alternatywy dla sklepowych cukierków czy batoników wypełnionych po brzegi chemią. Pralinki mogą być uformowane w batoniki. Forma tak naprawdę jest jedynie naszym wyborem. Zaskakujące jest to, że te trzy składniki połączone ze sobą potrafią smakować jak słodycze o długim składzie. 

Ostatnio często powtarzają się sytuacje, w których Mała Mi woła am. Zapewne nikogo nie zaskoczy fakt, że zwykle wtedy gdy ja coś jem. Zależy mi, aby Mała Mi poznawała smak słodki pochodzenia naturalnego. To jest cudowna zaleta tych pralinek. Mogę je jeść i mogę nimi częstować Małą Mi. Można nimi częstować maluchy już od 6 miesiąca życia pod warunkiem że użyjemy słonecznika.

Warto spróbować.
Polecam.

Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie, zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. [E.Lorenc, dietetyk]

Fot.JD


Czekoladowe pralinki z daktyli (raw)

300 g suszonych daktyli
100 g orzechów*
1 łyżka karob**
3/4 szklanki amarantusa ekspandowanego (popping)

*mogą być laskowe, włoskie, nerkowca, makadamia, ale także np. słonecznik
**może być kakao

Przygotowanie:
  1. Orzechy zmielić na masę lub masło. Daktyle i karob (lub kakao) zmielić na masę. Obie masy i amarantus ekspandowany dokładnie ugnieść na jednolitą masę. Z gotowej masy ulepić pralinki.
Właściciele Thermomix'a:
  1. Orzechy wrzucić do kielicha i zmielić 30sek/obr.9. Następnie dorzucić do kielicha daktyle i karob lub kakao i włączyć program 1min30s/obr.9-10. Masa będzie gładka i plastyczna, delikatnie lepka. Dorzucić amarantus ekspandowany i dokładnie wymieszać.
  2. Z gotowej masy ulepić pralinki.
Smacznego.


Uwaga:
1. Pierwszy raz przepis na pralinki widziałam u Matki Smakoterapii w postaci batoników, ale wkrótce potem na wielu innych blogach. 

Komentarze