Pasta z wędzonego tofu | wegańska

Fascynacja jogą, zdrowym stylem życia sprawiła, że w mojej kuchni lata temu zaczęły się pojawiać różne produkty, których wcześniej unikałam. Tofu było dla mnie bez smaku. Zaliczałam się do tych mięsożerców, których śmieszyły produkty typu: parówki sojowe, smalczyki z fasoli itd. Myślałam wtedy, że bez sensu na siłę zastępować mięso czymś bezmięsnym, że to trochę nienaturalne, po prostu śmieszne. Z czasem jednak zmieniłam zdanie. Uważam, że jeśli ktoś z jakiegoś powodu chce lub musi zmienić swój sposób odżywiania, to może to zrobić w łagodny sposób. Z drugiej strony nazwy naśladując nazwy dań mięsnych (lub pochodzenia zwierzęcego) dają ewentualny kierunek wykorzystania. Na przykład majonez z awokado; jak majonez to mogę zrobić z niego sos do sałatki, dodatek do warzyw na kanapkach, a śmietana ze słonecznika? Sprawdzi się do zabielenia zupy (jeśli ktoś lubi), do sosów itd.
Wracając do tofu, jest to serek z soi, który sam z siebie nie smakuje, a za to pięknie przejmuje smaki z przypraw i dodatków. W moim domu tofu kupujemy najczęściej by zrobić jakąś smakowitą pastę do chleba. Dziś zapraszam do spróbowania jednej z wędzonego tofu z odrobiną pasty miso, o wiodącym smaku zapiekanej cebulki i słodkiej papryki.


fot.JD


Pasta z wędzonego tofu 

100 g cebuli
10 g oliwy z oliwek lub oleju sezamowego
220 g tofu wędzonego, to gramatura jednej paczki wędzonego tofu
5 g słodkiej czerwonej papryki, (przyprawa - 1 łyżeczka)
1-2 szczypty soli
15 g sosu sojowego
pół łyżeczki ciemnej pasty miso (opcjonalnie)

  1. Cebulkę pokroić w drobną kosteczkę. Oliwe z oliwek podgrzać na patelni. Pokrojoną cebulę wrzucić na patelnię i zeszklić. Dodać słodką czerwoną paprykę i smażyć jeszcze 1/2min. Zdjąć z palnika.
  2. Tofu, sos sojowy, miso i przygotowaną cebulkę rozdrobnić blenderem do ulubionej konsystencji.
  3. Na koniec jeśli jest taka konieczność dosmaczyć solą i wymieszać.


Dla właścicieli Thermomix'a:
  1. Cebulę rozdrobnić 7s/obr. 6. Kopystką zsunąć cebulę ze ścian na dno naczynia miksującego.
  2. Dodać ulubioną oliwę (lub olej sezamowy) i dusić 2 min 30s/Varoma/obr.2 Ja wybrałam olej sezamowy z rewelacyjnym smakiem.
  3. Dodać wędzone tofu, sos sojowy, miso, słodką paprykę i sól a następnie rozdrobnić i wymieszać 10s/obr.6

Smacznego.

Komentarze