Czekoladowy torcik z nerkowców


Zeszłoroczne lato przyniosło rewolucje w moim życiu. Alergia pokarmowa mojej córeczki sprawiła, że musiałam wyeliminować z jadłospisu nabiały, wołowinę i jaja. Początkowo entuzjastycznie podeszłam do nowej kulinarnej przygody. Szybko jednak zatęskniłam za sernikiem czy tiramisu. Szukałam alternatywy, która zaspokoi drzemiącego we mnie łasucha. W sieci dwoi się i troi od przepisów na tofurniki czy jagielniki, które są smaczne i zapewne wariację na ich temat też kiedyś opublikuję. Nie chodzi mi jednak o odwzorowanie smaku a znalezienie czegoś co wypełni lukę dla naszych kubków smakowych. Już miałam się poddać. Wydawało mi się, że próbowałam wszystkiego, gdy rzucił mi się w oczy przepis na torcik z nerkowców, nazywany czasem nernikiem. Przepis sobie przytuliłam, oswoiłam i przeżułam. Zmieniając troszkę proporcje zrobiłam pierwszy w swoim życiu nernik, spod moich rąk wyszło arcydzieło. Torcik zrobił furorę w naszym domowym zaciszu. Mali ludzie pożerają kawałek po kawałku. Dorośli nieco rozważniej, bo przecież to mimo wszystko słodycze. Od tego czasu czekoladowy torcik z nerkowców rozpieszcza nasze zmysły dość często. Zapraszam do skosztowania.

 fot. JD


Czekoladowy torcik z nerkowców
(blaszka o średnicy 18cm)

Spód:
65 gr orzechów laskowych
80 gr rodzynek
szczypta różowej soli himalajskiej

Masa:
300 g orzechów nerkowca
2 łyżki soku z cytryny
50 g oleju kokosowego
50 g kakao (w przypadku alergii można zastąpić karobem)
6 łyżek erytrolu (można zamienić na ksylitol lub inny cukier)

  1. Nerkowce zamoczyć na noc.
  2. Przygotować formę (u mnie tortownica 18cm): można wyłożyć folią spożywczą lub papierem do pieczenia.
  3. Spód: wszystkie składniki rozdrobnić blenderem. Masa będzie lepka, zwarta i nie będzie się rozpadać. Wyłożyć ją do formy i dokładnie ugnieść na całości spodu.
  4. Masa: Zamoczone nerkowce i pozostałe składniki rozdrobnić dokładnie blenderem. Czas zależy od mocy blendera. Masa powinna być kremowa, bez grudek, konsystencją przypominać serek twarogowy na serniki. Gotową masę wyłożyć na spód.
  5. Całość włożyć na około 30min do zamrażalnika.
  6. Torcik przechowywać w lodówce.

Smacznego.

Uwagi:
1. Pierwszy raz przepis zobaczyłam u readeat.pl

Komentarze